Årets gang 2021/22

I skoleåret 2021/22 har nogle af de store begivenheder været:

Den første fredag i marts måned havde vi trivselsdag på skolen. Her var klasserne sammen med deres venskabsklasser, hvor de legede og spillede bold. Der blev også brugt tid på at arbejde med citater, som kan bruges til fortællingen om skolen fremover. Vi sluttede dagen af med at alle eleverne samles i hallen.

23. marts 2022:
Tour de France-trofæet skulle fra Roskilde til København, her havde vi elever som var med i cykelkaravanen som skulle fra Stændertorvet til Hedehusene.
På skolens parkeringsplads var der pyntet op  og der var fransk musik og alle eleverne var ude for at heppe og se på de mange cykelister.

P-plads

4. maj 2022:
Denne dag stod i musikkens tegn, skolen havde besøg af Danmarks Underholdningsorkester, der i forbindelse med et treårigt projekt Spil Op.
Roskilde skolerne i 0. til 3. klasse har haft musikken som en del af deres skolegang i forbindelse med projektet. Der har været besøg i klasserne fra orkesteret, hvor der er blevet øvet forskellige danse og bevægelser til musikken.
Musikken som blevet spillet til koncerten var Haydn, Mozart og Beethoven. Der blevet sunget med og danset, der blev afsluttet med et finalnummer hvor Beethoven blev spillet som et disco musik og orkesteret tog solbriller på og fyrede godt op for musikken.

orkester

Uge 20 - Maj 2022:
I uge 20, havde vi på skolen spis lokalt, i kantinen blev der i denne uge serveret mad af lokale varer, mens der blev bagt ramsløg snurrer og rabarberkage i madkundskab, som i løbet af ugen blev delt ud til klasserne.

Køkken

1. juni 2022:
Så kunne vi endelig igen holde folkekøkken, hvor alle familier kan komme ned og spise noget god mad i kantinen, denne gang var der mexicansk mad på menuen.

Folkekøkken