Traditioner

Skolens traditioner bygger i høj grad på vores kerneværdier, som er Medborgerskab, Bæredygtighed og Globalisering. Derfor udmøntes de ved at vi blandt andet hvert år markerer børnerettighedsdagen og den internationale trivselsdag samt markering af modtagelsen af Det Grønne Flag

Vi samarbejder med Ambassadørskole med Red Barnet, og det betyder blandt andet at vi arbejder med ”omsorgsetiske handlinger”. Det gør vi fordi det er med til at udvikle os sm mennesker og gøre os til livsduelige deltagere i samfundet. I samarbejde med Red Barnet, samler vi hver år penge ind i forbindelse med skolernes motionsdag og venskabsløbet – vi kalder det venskabsløbet.

I løbet af et skoleår har vi både idrætsdage og en række "tværsdage", hvor eleverne arbejder sammen på tværs af klasser eller årgange.

Julen bliver markeret af alle på skolen, blandt andet med juleklippedag, adventssamlinger, besøg i Domkirken og Luciaoptog. Herudover markerer vi også andre kulturers mærkedage og højtider.

I indskolingen er der fællessamlinger for alle klasser en gang i måneden og fastelavn bliver fejret af både SFO og skole.

SFO-en fejrer Halloween og jul med børnefest om aftenen.

Sidst men ikke mindst, så deltager vi som breddeidrætsskole naturligvis i alle de idrætsstævner, som vi kan. Deltagelsen er altid for fællesskabets skyld, og der skal være plads til alle.

Motionsdag