Grøn skole

Hedegårdenes skole er en grøn skole. Bæredygtighed er en af vores tre grundværdier og det er noget, som elever i alle klasser arbejder med. Vi har arbejdet med Grøn Skole og Grønt Flag siden 1994.

At være en grøn skole vil sige at have indarbejdet miljø, økologi og ressourcer i undervisningen i alle fag. Hedegårdenes skole deltager i Biologiforbundets, Friluftsrådets samt Geografforbundets kampagne om at erhverve sig et grønt flag. Denne kampagne er en del af den europæiske Eco-schools kampagne som en stor del af europæiske lande deltager i.

Læs mere på Friluftsrådets hjemmeside om Det Grønne Flag.

flaget bliver hejst

På Hedegårdenes Skole lærer børnene om bæredygtighed og om at passe godt på vores natur og miljø. Vi er stolte hver gang, vi får lov at hejse det grønne flag.

Grønt flag 21-22Vision.pdf

Shape Created with Sketch.