Velkommen til Hedegårdenes Skole

Hedegårdenes Skole er en moderne folkeskole, der ligger midt i det centrale Roskilde. Skolen har cirka 400 elever fra 0. til 9. klasse og 60 lærere og pædagoger.

I dag er Hedegårdenes Skole en byskole, men da skolen blev bygget, lå den ude på heden mellem gårdene. Og det var sådan skolen fik sit navn.

Skolen er generelt to-sporet med relativt små klasser både i indskolingen, på mellemtrinnet og i udskolingen. Det giver mulighed for, at se det enkelte barn både fagligt, personligt og socialt.

Trivsel og læring går hånd i hånd

Hos os går trivsel og læring hånd i hånd, for trivsel er grundlaget for al god læring. Vi ved, at børn kun kan lære, når de har det godt personligt og socialt. Skolen ligger generelt højt i de nationale trivselsmålinger. Vi arbejder systematisk med trivsel i hverdagen, og elevrådet er en vigtig sparringspartner i arbejdet.

Vi trykker på den faglige speeder

Vi er stolte af vores faglighed på Hedegårdenes Skole. Lærerne følger hver elevs faglige udvikling nøje. Det betyder, at vi giver systematisk støtte både til de elever, som har behov for noget ekstra og de elever, som har behov for at trykke på den faglige speeder. Skolen har moderne faglokaler i alle fag fra musik og billedkunst til science, madkundskab og håndværk og design.

Pulsen op hver dag

Vi har siden 2016 været profil-idrætsskole. Det betyder, at alle elever fra 1. til 6. klasse har dobbelt så mange idrætstimer som på de fleste andre skoler - nemlig fire timer om ugen. Vi arbejder også med bevægelse i alle fag, for vi ved, at børn lærer bedre, når både kroppen og hjernen er aktive.

Plads til alle

På Hedegårdenes Skole er der plads til alle - og alle giver plads til hinanden. Vi har elever fra mange lande og kulturer og ser mangfoldighed som en ressource, og en gave i dagligdagen. Vi ved, at børn vokser både fagligt, personligt og socialt, når de oplever, at der ikke bare er én rigtig måde at leve på men mange forskellige. Skolen huser også kommunens modtageklasser.

Skolens værdier: Medborgerskab, bæredygtighed og globalisering

Skolen har tre grundlæggende værdier, som præger undervisningen, børnenes hverdag hos os og samarbejdet med forældrene:

• Medborgerskab
  • Bæredygtighed
  • Globalisering

Du kan læse meget mere om, hvordan værdierne kommer til udtryk på siden om skolens værdier.

Man er som forældre altid velkommen til at kontakte os, hvis man sidder med et spørgsmål eller en undren. Skolen kan kontaktes enten pr. telefon eller pr. mail.

Morten Naumann, Søren Østergaard, Mirjam Lehmkuhl og Marie Hansen

Ledelsen på Hedegårdenes Skole

Du kan downloade vores velkomstfolder ved at klikke på linket nederst på siden.

Folderforside-Hedegårdenes-Skole

Hedegårdenes_Skole_Folder_web.pdf

Shape Created with Sketch.