Skoleindskrivning

Skolestart 2024? Vil du skrive dit barn op til kommende 0. klasse på Hedegårdenes Skole, så finder du alt, hvad du skal bruge lige her: www.roskilde.dk/skoleindskrivning

Indskrivning

Hvis du vil skrive dit barn op til Hedegårdenes Skole foregår indskrivningen via www.roskilde.dk/skoleindskrivning
Indskrivningen er åben fra den 4. september til den 12. november 2023. Du vil modtage et brev i din e-boks fra Roskilde Kommune om den kommende skoleindskrivning.

Hvis du har store eller små spørgsmål til skoleindskrivning, er du meget velkommen til at kontakte os på skolen.

Påfugl tegnet

Alle børn har ret til at komme på deres lokale skole

Alle elever har krav på at blive optaget på skolen i det distrikt, hvor de bor. Der er frit skolevalg i Danmark inden for og over kommunegrænser, hvis der er plads på den ønskede skole.

En god skolestart for dit barn

På Hedegårdenes Skole er det vores mål at skabe den bedst mulige skolestart for hvert enkelt barn. Det gør vi ved, at forældre, børn og personale arbejder tæt sammen om, at finde de rigtige udfordringer til netop jeres barn.

I indskolingen arbejder vi hen imod, at alle vores elever udvikler nysgerrighed overfor deres omverden og ansvarlighed overfor det fællesskab, de bliver en del af på skolen.

I børnehaveklassen starter det læseforberedende arbejde, arbejdet med sprog og udtryksformer. Børnene vil også komme til at arbejde med naturen, det praktisk musiske, bevægelse og motorik samt sociale færdigheder, samvær og samarbejde.

På linket nederst på siden kan du downloade vores velkomstfolder.

Folderforside-Hedegårdenes-Skole

Velkomstfolder-Hedegårdenes-Skole

Shape Created with Sketch.