Årets gang 2022/23

I skoleåret 2022/23 har nogle af de store begivenheder været:

6. september 2022:
Roskilde Garden var på besøg, spillede og viste, hvordan man går i takt.

Roskilde Garden

16. september 2022:
Havde vi besøg af Borgmester-Thomas , som overrakte skolen og børnene det Grønne Flag, som det synlige bevis på at hele skolen arbejder med bæredygtighed, klima og miljø.

Grønt flagGrønt flag

19.september 2022:
Skønt at starte mandag morgen med koncert med Bisse for udskolingen.

Koncert

14. oktober 2022:
Til motionsdagen fik vi besøg af den unge skuespiller Lucas Tønnesen (Bl.a. Borgen og The Rain). Lucas er ambassadør for Red Barnet og kom forbi for at takke alle vores seje elever for indsatsen.

MotionsdagMotionsdag

11. november 2022:
Forfatterbesøg
Vi havde besøg af Peter Krogholm, der holdte foredrag for eleverne i udskolingen.
Peter Krogholm er særligt kendt for sin Hitman trilogi, hvor første bind vandt Orlaprisen i kategorien “Den mest spændende bog, jeg har læst” i 2018.

2. december 2022:
En rigtig hyggelig juleklippedag.

JuleklipJuleklip

6. december 2022:
Endnu et hyggeligt julefolkekøkken. Dejligt at se så mange forældre og børn.

FolkekøkkenFolkekøkken

13. december 2022:
4. årgangs børn lavede en smuk og stemningsfuld Lucia morgen.

Lucia

14. december 2022:
Der var ikke et øje tørt, da der var koncert i Kongrescenteret med alle børn og forældre fra 2. og 3. årgang, Danmarks Underholdningsorkester og Jimmy Jørgensen. Roskilde kommunes ”spil op” projekt med Østervangsskolen, Tjørnegårdsskolen og Hedegårdenes Skole sammen med Danmarks underholdning orkester.

KoncertKoncert

21. december 2022:
Julemanden var virtuelt forbi skolen og gennemførte årets virtuelle jule bingo banko.
Årets helt store vinder blev 0.A som både vandt 1. og 2. præmien og 5.B vandt 3. præmien. Der var gode sidegevinster til 0.B og 5.A.

Bingobingo

12. januar 2023:
Så er der startet skoleskak i sfo'en.

skak

Februar 2023:
Forberedelserne til årets store fastelavnsfest på Hedn den 17. februar er sat i gang, 2. klasserne har sørget for at tønderne er pyntet til dagen.

Tønder

Marts 2023:
Normerne havde i dag invaderet hele indgangspartiet til ære for forfatter Jan Kjær, som kom på besøg. Elever fra børnehaveklasser til og med 3. klasse nød foredraget.

Forfatterbesøg

Marts 2023:
8. årgangs madkundskabsvalghold havde sammen med Sandra og Maj-Britt sørgede for en lækker og veltilberedt menu i Folkekøkkenet onsdag aften.
Mad

Folkekøkken

April 2023:
En rigtig hyggelig åbent hus-eftermiddag for de nye 00.klasser i SFO’en. Det var skønt at se så mange glade børn og deres forældre. Vi glæder os til 2.maj, hvor de starter.

Miljøhaven

Maj 2023:
3.a har lave flotte malerier inspireret af kunstneren Poul Pava.
Malerier

Maj 2023:
Vi har haft besøg af Borgmester Thomas, folketingsmedlem Astrid Kragh og Danmarks idrætsforbund.

De skulle høre og lære om vores samarbejde med det lokale foreningsliv, og i dag var der fokus på Basketball klubben, som kommer en gang om ugen i SFO tiden og spiller med indskolingsbørnene.                Bsaketball
Basketball

Maj 2023:
4. Årgang deltager i projektet "Haver til maver" og har haft en fantastisk dag på Møllegården i Veddelev. Der er blevet gravet, kørt hestemøg og sået diverse grønsager efter alle kunstens regler.

Haver til maver

Maj 2023:
1000 tak til vores skønne 9. årgang for en sjov og kærlig sidste skoledag med morgenmad, karamelkast, underholdning i hallen og fodboldkamp mod lærerne (som uretfærdigt blev vundet 3-1).

Nu står den på vandkamp og pizza, og i aften er der fest for hele årgangen.
Sidste skoledag

Maj 2023:
6. årgang har afholdt bogmesse på biblioteket.

Bogmesse

Juni 2023:
Fantastisk “Spil-op koncert” i Æblehaven, hvor børnene spillede og sang sammen med Danmarks Underholdningsorkester, Katinka og Isam B.

Spil op

Juni 2023:
5. årg. har i Håndværk og Design kreeret disse fantastiske personlige skamler, som nu alle er udstillet på kontorgangen. De er så fine og detaljerne er imponerende.
SkamlerSkamler