Årets gang 2023/24

August 2023:
Dejlig første skoledag for både store og små. Det var skønt at se børnene igen, og der var masser af gensynsglæde

De nye børnehaveklassebørn kom i skole med sang og flag.
Flag1. skoledag

August 2023:
5a og 5b på tur til “ Haver til maver”. Børnene skulle høste, hvad de havde sået. Så var der kæmpe råkostdyst!

Haver til maver

August 2023:
2B har i dag været på krible krable-tur i Boserup Skov. Der blev fundet en masse spændende dyr og flyttet grænser! Derudover også god tid til bare at lege og være sammen i naturen.

Boserup

September 2023:
Som I nok kan huske, har indskolingen været med i projekt "Spil op", sammen med Danmarks Underholdningsorkester.
3 skønne og uforglemmelige SPIL OP skoleår er samlet til en finurlig lille film med fokus på samspil, fællesskab og trivsel.
I filmen kan du se Spil Op-elever spille på kornetter og synge i kor, Danmarks Underholdningsorkester på skolebesøg og eleverne optræde til koncerter sammen med Underholdningsorkesteret og forskellige solister.
Samarbejdsparterne bag SPIL OP er Roskilde Kommune – herunder Hedegårdenes Skole, Tjørnegårdskolen og Østervangsskolen, Kulturskolen Roskilde samt Boligselskabet Sjælland og Danmarks Underholdningsorkester.
Projektet er støttet af Augustinus Fonden og Knud Højgaards Fond.
Vi kan godt være stolte af vores dygtige elever!

I kan se filmen her: Spil Op! - Alle Tiders Musikby Roskilde Kommune on Vimeo

og på Roskilde kommunes hjemmeside.

September 2023:
2B er ude i Sagnlandet og opleve år 1850. Her blev de budt på hårdt (børne)arbejde: kvægvogtning, smørkærning, brændeflækning, æggepilning, vandbæring og meget andet.

Heldigvis har vi en masse glade og nysgerrige børn, der ikke er bange for nye oplevelser og udfordringer.Sagnlandet

September 2023:
Valgfagsholdet i Madkundskab på 8.årgang løb med sejren i fredagens Roskilde spiser grønt”-mad-event på Stændertorvet.

“Det bedste klimavenlige måltid”.

De seje elever havde opfundet retten “Klima Gyros” -

fladbrød med butternutsquash - hjemmelavet mayo rørt med skyr - kål-slaw med kål, gulerødder og æbler fra Miljøhaven - falafel med kikærter og butterbeans - kartofler og squash fra skolehaven - hjemmedyrkede rødløg..

Alle grøntsager i sæson - og ingen kød.
Madeventmadevent